Последование канона преподобного Андрея Критского во вторник первой недели Великого Поста.
При чтеніи Великаго канона, въ уставѣ показано: «Творимъ же на кійждо тропарь метанія три, глаголюще настоящій припѣвъ: «Помилуй мя, Боже, помилуй мя». Что разумѣется здѣсь подъ метаніями? Слово μετάνοια, иногда переводимое въ нашемъ Типикѣ словомъ – поклоны, а иногда оставляемое безъ перевода, въ греческомъ Ώρολόγιον-ѣ объясняется такъ: «когда слово μετάνοια стоитъ одно, то оно означаетъ только наклоненіе головы, безъ приклоненія колѣнъ, и называется метаніями малыми. Когда же къ слову μετάνοια прибавляется μεγάλαι, тогда оно означаетъ поклоны, которые мы дѣлаемъ, приклоняя колѣна и припадая лицемъ до самой земли». Поклонъ великій (μεγάλαι μετάνοια) бываетъ въ землю, поклонъ малый – въ поясъ. Ред.
НА ВЕЛИЦѢМЪ ПОВЕЧЕРІИ,
По е́же рещи́ псало́мъ: Бо́же, въ по́мощь мою́... Пое́мъ вели́кій кано́нъ, гла́съ 6.
Пѣ́снь 1.
Ирмо́съ: Помо́щникъ и Покрови́тель бы́стъ мнѣ́ во спасе́ніе, Се́й мо́й Бо́гъ, и просла́влю Его́, Бо́гъ отца́ моего́, и вознесу́ Его́: сла́вно бо просла́вися. [Два́жды.]
Припѣ́въ: Поми́луй мя́, Бо́же, поми́луй мя́.
Ка́иново преше́дъ убíйство, произволе́ніемъ бы́хъ убíйца со́вѣсти душе́внѣй, оживи́въ пло́ть и воева́въ на ню́ лука́выми мои́ми дѣя́ньми.
Авелевѣ, Іису́се, не уподо́бихся пра́вдѣ, да́ра Тебѣ́ прія́тна не принесо́хъ когда́, ни дѣ́янія боже́ственна, ни же́ртвы чи́стыя, ни житія́ непоро́чнаго.
Яко Ка́инъ и мы́, душе́ окая́нная, всѣ́хъ Содѣ́телю дѣя́нія скве́рная, и же́ртву поро́чную, и непотре́бное житіе́ принесо́хомъ вку́пѣ, тѣ́мже и осуди́хомся.
Бре́ніе Зда́тель живосозда́въ, вложи́лъ еси́ мнѣ́ пло́ть, и ко́сти, и дыха́ніе, и жи́знь. Но, о Тво́рче мо́й, Изба́вителю мо́й и Судіе́, ка́ющася пріими́ мя!
Извѣща́ю Ти́, Спа́се, грѣхи́, я́же содѣ́яхъ, и души́ и тѣ́ла моего́ я́звы, я́же вну́трь убíйственніи по́мыслы разбо́йнически на мя́ возложи́ша.
Аще и согрѣши́хъ, Спа́се, но вѣ́мъ, я́ко Человѣколю́бецъ еси́: наказу́еши ми́лостивно и милосе́рдствуеши те́плѣ, слезя́ща зри́ши и притека́еши я́ко оте́цъ, призыва́я блу́днаго.
Сла́ва, тро́иченъ: Пресу́щная Тро́ице, во Еди́ницѣ покланя́емая, возьми́ бре́мя отъ мене́ тя́жкое грѣхо́вное и, я́ко благоутро́бна, да́ждь ми́ сле́зы умиле́нія.
И ны́нѣ, богоро́диченъ: Богоро́дице, наде́жде и предста́телство Тебе́ пою́щихъ, возьми́ бре́мя отъ мене́ тя́жкое грѣхо́вное и, я́ко Влады́чица Чи́стая, ка́ющася пріими́ мя.
Пѣ́снь 2.
Ирмо́съ: Вонми́, не́бо, и возглаго́лю, и воспою́ Христа́, отъ Дѣ́вы пло́тію прише́дшаго. [Два́жды.]
Сшива́ше ко́жныя ри́зы грѣ́хъ мнѣ́, обнажи́вый мя́ пе́рвыя боготка́нныя оде́жды.
Обложе́нъ е́смь одѣя́ніемъ студа́, я́коже ли́ствіемъ смоко́внымъ, во обличе́ніе мои́хъ самовла́стныхъ страсте́й.
Одѣ́яхся въ сра́мную ри́зу, и окровавле́ную сту́дно, тече́ніемъ стра́стнаго и любосла́стнаго живота́.
Впадо́хъ въ стра́стную па́губу и въ веще́ственную тлю́, и отто́лѣ доны́нѣ вра́гъ мнѣ́ досажда́етъ.
Любове́щное и любоимѣ́нное житіе́ невоздержа́ніемъ, Спа́се, предпоче́тъ, ны́нѣ тя́жкимъ бре́менемъ обложе́нъ е́смь.
Украси́хъ плотскíй о́бразъ скве́рныхъ помышле́ній разли́чнымъ обложе́ніемъ и осужда́юся.
Внѣ́шнимъ прилѣ́жно благоукраше́ніемъ еди́нѣмъ попеко́хся, вну́треннюю презрѣ́въ богообра́зную ски́нію.
Погребо́хъ пе́рваго о́браза добро́ту, Спа́се, страстьми́, ю́же я́ко иногда́ дра́хму, взыска́въ обря́щи.
Согрѣши́хъ, — я́коже блудни́ца вопію́ Ти́, — еди́нъ согрѣши́хъ Тебѣ́, я́ко мѵ́ро пріими́, Спа́се, и моя́ сле́зы!
Очи́сти, — я́коже мыта́рь вопію́ Ти́, Спа́се, — очи́сти мя́! Никто́же бо су́щихъ изъ Ада́ма, я́коже а́зъ, согрѣши́хъ Тебѣ́.
Сла́ва, тро́иченъ: Еди́наго Тя́ въ Тріе́хъ Ли́цѣхъ, Бо́га всѣ́хъ пою́: Отца́ и Сы́на и Ду́ха Свята́го.
И ны́нѣ, богоро́диченъ: Пречи́стая Богоро́дице Дѣ́во, еди́на Всепѣ́тая, моли́ прилѣ́жно, во е́же спасти́ся на́мъ.
Пѣ́снь 3.
Ирмо́съ: Утверди́, Го́споди, на ка́мени за́повѣдей Твои́хъ подви́гшееся се́рдце мое́, я́ко еди́нъ Свя́тъ еси́ и Госпо́дь.[Два́жды.]
Исто́чникъ живота́ стяжа́хъ — Тебе́, сме́рти Низложи́теля, и вопію́ Ти́ отъ се́рдца моего́ пре́жде конца́: согрѣши́хъ, очи́сти и спаси́ мя́.
Согрѣши́хъ, Го́споди, согрѣ́шихъ Тебѣ́, очи́сти мя́! Нѣ́сть бо, и́же кто́ согрѣши́ въ человѣ́цѣхъ, его́же не превзыдо́хъ прегрѣше́ньми.
При Но́и, Спа́се, блу́дствовавшія подража́хъ, о́нѣхъ наслѣ́дствовавъ осужде́ніе, въ пото́пѣ погруже́нія.
Ха́ма о́наго, душе́, отцеубíйца, подража́вши, сра́ма не покры́ла еси́ и́скренняго, вспя́ть зря́ возврати́вшися.
Запале́нія, я́коже Ло́тъ, бѣ́гай, душе́ моя́, грѣха́, бѣ́гай Содо́мы и Гомо́рры, бѣ́гай пла́мене вся́каго безслове́снаго жела́нія.
Поми́луй, Го́споди, поми́луй мя́, — вопію́ Ти, — егда́ пріи́деши со а́нгелы Твои́ми, возда́ти всѣ́мъ по достоя́нію дѣя́ній.
Сла́ва, тро́иченъ: Тро́ице про́стая, несозда́нная, безнача́льное Естество́, въ Тро́ицѣ пѣва́емая Ѵпоста́сей, спаси́ ны, вѣ́рою покланя́ющіяся держа́вѣ Твое́й.
И ны́нѣ, богоро́диченъ: Отъ Отца́ безлѣ́тна Сы́на въ лѣ́то, Богороди́телнице, неискусому́жно родила́ еси́, — стра́нное чу́до! — пребы́вши Дѣ́ва доя́щи.
Пѣ́снь 4.
Ирмо́съ: Услы́ша проро́къ прише́ствіе Твое́, Го́споди, и убоя́ся, я́ко хо́щеши отъ Дѣ́вы роди́тися и человѣ́комъ яви́тися, и глаго́лаше: услы́шахъ слу́хъ Тво́й и убоя́хся, сла́ва си́лѣ Твое́й, Го́споди. [Два́жды.]
Бди́, о душе́ моя́, изря́дствуй, я́коже дре́вле вели́кій въ патріа́рсѣхъ, да стя́жеши дѣя́ніе съ ра́зумомъ, да бу́деши у́мъ зря́й Бо́га, и дости́гнеши незаходя́щій мра́къ въ видѣ́ніи, и бу́деши вели́кій купе́цъ.
Двана́десять патріа́рховъ вели́кій въ патріа́рсѣхъ дѣтотвори́въ, та́йно утверди́ тебѣ́ лѣ́ствицу дѣ́ятельнаго, душе́ моя́, восхожде́нія: дѣ́ти я́ко основа́нія, степе́ни я́ко восхожде́нія, прему́дренно подложи́въ.
Иса́ва возненави́дѣнаго подража́ла еси́, душе́, отдала́ еси́ преле́стнику твоему́ пе́рвыя добро́ты пе́рвенство, и оте́ческія моли́твы отпа́ла еси́, и два́жды поползну́лася еси́, окая́нная: дѣя́ніемъ и ра́зумомъ; тѣ́мже ны́нѣ пока́йся.
Едо́мъ Иса́въ нарече́ся кра́йняго ра́ди женонеи́стовнаго смѣше́нія: невоздержа́ніемъ бо при́сно разжига́емь, и сластьми́ оскверня́емь, Едо́мъ именова́ся, е́же глаго́лется — разжже́ніе души́ любогрѣхо́вныя.
Іова на гно́ищи слы́шавши, о душе́ моя́, оправда́вшагося, того́ му́жеству не поревнова́ла еси́, тве́рдаго не имѣ́ла еси́ предложе́нія во всѣ́хъ, я́же вѣ́си, и и́миже искуси́лася еси́, но яви́лася еси́ нетерпѣли́ва.
Иже пе́рвѣе на престо́лѣ — на́гъ ны́нѣ на гно́ищи гно́енъ; мно́гій въ ча́дѣхъ и сла́вный — безча́денъ и бездо́мокъ напра́сно; пала́ту у́бо — гно́ище, и би́серіе — стру́пы вмѣня́ше.
Сла́ва, тро́иченъ: Нераздѣ́льное Существо́мъ, несли́тное Ли́цы, богосло́влю Тя́, Тро́ическое Еди́но Божество́, я́ко единоца́рственное и сопресто́льное. Вопію́ Ти пѣ́снь вели́кую, въ вы́шнихъ трегу́бо пѣсносло́вимую.
И ны́нѣ, богоро́диченъ: И ражда́еши, и дѣ́вствуеши, и пребыва́еши обою́ду естество́мъ Дѣ́ва: Рожде́йся обновля́етъ зако́ны естества́, утро́ба же ражда́етъ неражда́ющая. Бо́гъ идѣ́же хо́щетъ, побѣжда́ется естества́ чи́нъ, твори́тъ бо ели́ка хо́щетъ.
Пѣ́снь 5.
Ирмо́съ: Отъ но́щи у́тренююща, Человѣколю́бче, просвѣти́, молю́ся, и наста́ви и мене́ на повелѣ́нія Твоя́, и научи́ мя, Спа́се, твори́ти во́лю Твою́. [Два́жды.]
Моисе́овъ слы́шала еси́ ковче́жецъ, душе́, вода́ми, волна́ми носи́мь рѣ́чными, я́ко въ черто́зѣ, дре́вле бѣ́гающій дѣ́ла го́рькаго совѣ́та фараони́тска.
Аще ба́бы слы́шала еси́, убива́ющія иногда́ безвозра́стное му́жеское, душе́ окая́нная, цѣлому́дрія дѣя́ніе, ны́нѣ, я́ко вели́кій Моисе́й, сси́ прему́дрость.
Яко Моисе́й вели́кій египтя́нина, у́ма уязви́вши, окая́нная, не уби́ла еси́, душе́. И ка́ко всели́шися, глаго́ли, въ пусты́ню страсте́й покая́ніемъ?
Въ пусты́ню всели́ся вели́кій Моисе́й. Гряди́ у́бо, подража́й того́ житіе́, да и въ купинѣ́ Богоявле́нія, душе́, въ видѣ́ніи бу́деши.
Моисе́овъ же́злъ вообража́й, душе́, ударя́ющій мо́ре и огустѣва́ющій глубину́, во о́бразъ Креста́ боже́ственнаго, и́мже мо́жеши и ты́ вели́кая соверши́ти.
Ааро́нъ приноша́ше о́гнь Бо́гу непоро́чный, неле́стный. Но Офни́ и Финее́съ, я́ко ты́, ду́ше, приноша́ху чужде́е Бо́гу оскверне́нное житіе́.
Сла́ва, тро́иченъ: Тя́, Тро́ице, сла́вимъ Еди́наго Бо́га: свя́тъ, свя́тъ, свя́тъ еси́, Отче, Сы́не и Ду́ше, — про́стое Существо́, Еди́нице при́сно покланя́емая.
И ны́нѣ, богоро́диченъ: Изъ Тебе́ облече́ся въ мое́ смѣше́ніе, нетлѣ́нная, безму́жная Ма́ти Дѣ́во, Бо́гъ созда́вый вѣ́ки, и соедини́ Себѣ́ человѣ́ческое естество́.
Пѣ́снь 6.
Ирмо́съ: Возопи́хъ всѣ́мъ се́рдцемъ мои́мъ къ Ще́дрому Бо́гу, и услы́ша мя́ отъ а́да преиспо́дняго, и возведе́ отъ тли́ живо́тъ мо́й. [Два́жды.]
Во́лны, Спа́се, прегрѣше́ній мои́хъ, я́ко въ мо́ри Чермнѣ́мъ, возвраща́ющеся, покры́ша мя́ внеза́пу, я́ко еги́птяны иногда́ и триста́ты.
Неразу́мное, душе́, произволе́ніе имѣ́ла еси́, я́ко пре́жде Изра́иль: боже́ственныя бо ма́нны предсуди́ла еси́ безслове́сно, любосла́стное страсте́й объяде́ніе.
Кладенцы́, душе́, предпочла́ еси́ ханане́йскихъ мы́слей па́че жи́лы ка́мене, изъ него́же прему́дрости, я́ко ча́ша, пролива́етъ то́ки богосло́вія.
Свина́я мяса́, и котлы́, и еги́петскую пи́щу па́че небе́сныя предсуди́ла еси́, душе́ моя́, я́коже дре́вле неразу́мніи лю́діе въ пусты́ни.
Яко уда́ри Моисе́й, ра́бъ Тво́й, жезло́мъ ка́мень, обра́зно животвори́вая ре́бра Твоя́ прообразова́ше, изъ ни́хже вси́ питіе́ жи́зни, Спа́се, почерпа́емъ.
Испыта́й, душе́, и смотря́й, я́коже Іису́съ Нави́нъ, обѣтова́нія зе́млю, какова́ е́сть, и всели́ся въ ню́ благозако́ніемъ.
Сла́ва, тро́иченъ: Тро́ица е́смь проста́, нераздѣ́льна, раздѣ́льна Ли́чнѣ, и Еди́ница е́смь Естество́мъ соедине́на, — Оте́цъ глаго́летъ, и Сы́нъ, и Боже́ственный Ду́хъ.
И ны́нѣ, богоро́диченъ: Утро́ба Твоя́ Бо́га на́мъ роди́, воображе́на по на́мъ. Его́же, я́ко Созда́теля всѣ́хъ, моли́, Богоро́дице, да моли́твами Твои́ми оправди́мся.
[Господи, помилуй. [Трижды.] Слава, и нынѣ.]
Конда́къ, гла́съ 6:
Душе́ моя́, душе́ моя́, воста́ни, что́ спи́ши? Коне́цъ приближа́ется, и и́маши смути́тися. Воспряни́ у́бо, да пощади́тъ тя́ Христо́съ Бо́гъ, вездѣ́ сы́й и вся́ исполня́яй.
Пѣ́снь 7.
Ирмо́съ: Согрѣши́хомъ, беззако́нновахомъ, непра́вдовахомъ предъ Тобо́ю, ниже́ соблюдо́хомъ, ниже́ сотвори́хомъ, я́коже заповѣ́далъ еси́ на́мъ, но не преда́ждь на́съ до конца́, отце́въ Бо́же. [Два́жды.]
Киво́тъ я́ко ноша́шеся на колесни́цѣ, За́нъ о́ный, егда́ превра́щшуся тельцу́, то́чію косну́ся, Бо́жіимъ искуси́ся гнѣ́вомъ. Но того́ дерзнове́нія убѣжа́вши, душе́, почита́й Боже́ственная че́стнѣ.
Слы́шала еси́ Авессало́ма, ка́ко на естество́ воста́? Позна́ла еси́ того́ скве́рная дѣя́нія, и́миже оскверни́ ло́же Дави́да отца́. Но ты́ подража́ла еси́ того́ стра́стная и любосла́стная стремле́нія.
Покори́ла еси́ нерабо́тное твое́ досто́инство тѣ́лу твоему́: ино́го бо Ахитофе́ла обрѣ́тши — врага́, душе́, снизшла́ еси́ сего́ совѣ́томъ. Но сія́ разсы́па Са́мъ Христо́съ, да ты́ вся́ко спасе́шися.
Соломо́нъ чу́дный и благода́ти прему́дрости испо́лненный, се́й лука́вое иногда́ предъ Бо́гомъ сотвори́въ, отступи́ отъ Него́. Ему́же ты́ прокля́тымъ твои́мъ житіе́мъ, душе́, уподо́билася еси́.
Сластьми́ влеко́мь страсте́й свои́хъ оскверня́шеся, увы́ мнѣ́, рачи́тель прему́дрости, рачи́тель блу́дныхъ же́нъ, и стра́ненъ отъ Бо́га. Его́же ты́ подража́ла еси́ умо́мъ, о душе́, сладостра́стьми скве́рными.
Ровоа́му поревнова́ла еси́, непослу́шавшему совѣ́та о́тча, ку́пно же и злѣ́йшему рабу́ Іеровоа́му, пре́жнему отсту́пнику, душе́. Но бѣ́гай подража́нія и зови́ Бо́гу: согрѣши́хъ, уще́дри мя́!
Сла́ва, тро́иченъ: Тро́ице Про́стая, Нераздѣ́льная, Единосу́щная и Естество́ Еди́но: Свѣ́тове и Свѣ́тъ, и Свя́та Три́ и Еди́но Свя́то, пое́тся Бо́гъ Тро́ица. Но воспо́й, просла́ви Живо́тъ и Животы́, душе́, — всѣ́хъ Бо́га.
И ны́нѣ, богоро́диченъ: Пое́мъ Тя́, благослови́мъ Тя́, покланя́емся Ти́, Богороди́телнице, я́ко Нераздѣ́льныя Тро́ицы породила́ еси́ Еди́наго — Христа́ Бо́га, и Сама́ отве́рзла еси́ на́мъ, су́щимъ на земли́, небе́сная.
Пѣ́снь 8.
Ирмо́съ: Его́же во́инства небе́сная сла́вятъ, и трепе́щутъ херуви́ми и серафи́ми, вся́ко дыха́ніе и тва́рь, по́йте, благослови́те и превозноси́те во вся́ вѣ́ки. [Два́жды.]
Ты́ Озíи, душе́, поревнова́вши, сего́ прокаже́ніе въ себѣ́ стяжа́ла еси́ сугу́бо: безмѣ́стная бо мы́слиши, беззако́нная же дѣ́еши. Оста́ви, я́же и́маши, и притецы́ къ покая́нію!
Ниневи́тяны, душе́, слы́шала еси́ ка́ющіяся Бо́гу вре́тищемъ и пе́пеломъ. Си́хъ не подража́ла еси́, но яви́лася еси́ злѣ́йшая всѣ́хъ пре́жде зако́на и по зако́нѣ прегрѣши́вшихъ.
Въ ро́вѣ бла́та слы́шала еси́ Іеремíю, душе́, гра́да Сіо́ня рыда́ньми вопію́ща, и сле́зъ и́щуща. Подража́й сего́ плаче́вное житіе́, и спасе́шися.
Іо́на въ Ѳарси́съ побѣже́, проразумѣ́въ обраще́ніе ниневи́тяновъ. Разумѣ́ бо, я́ко проро́къ, Бо́жіе благоутро́біе, тѣ́мже ревнова́ше проро́честву не солга́тися.
Даніи́ла въ ро́вѣ слы́шала еси́, ка́ко загради́ уста́, о душе́, звѣре́й. Увѣ́дала еси́, ка́ко о́троцы и́же о Аза́ріи погаси́ша вѣ́рою пе́щи пла́мень горя́щій.
Ве́тхаго Завѣ́та вся́ приведо́хъ ти́, душе́, къ подо́бію: подража́й пра́ведныхъ боголюби́вая дѣя́нія, избѣ́гни же па́ки лука́выхъ грѣхо́въ.
Сла́ва, тро́иченъ: Безнача́льне Отче, Сы́не собезнача́льне, Утѣ́шителю благíй, Ду́ше пра́вый; Сло́ва Бо́жія Роди́телю, Отца́ безнача́льна Сло́ве, Ду́ше живы́й и зи́ждяй, — Тро́ице Еди́нице, поми́луй мя́.
И ны́нѣ, богоро́диченъ: Яко отъ оброще́нія червлени́цы, Пречи́стая, у́мная багряни́ца Емману́илева, вну́трь во чре́вѣ Твое́мъ пло́ть истка́ся, тѣ́мже Богоро́дицу вои́стинну Тя́ почита́емъ.
Пѣ́снь 9.
Ирмо́съ: Безсѣ́меннаго зача́тія рождество́ несказа́нное, Ма́тере Безму́жныя нетлѣ́ненъ Пло́дъ: Бо́жіе бо рожде́ніе обновля́етъ естества́. Тѣ́мже Тя́ вси́ ро́ди, я́ко Богоневѣ́стную Ма́терь, правосла́вно велича́емъ. [Два́жды.]
Христо́съ искуша́шеся, діа́волъ искуша́ше, показу́я ка́меніе, да хлѣ́би бу́дутъ; на го́ру возведе́ ви́дѣти вся́ ца́рствія мíра во мгнове́ніи. Убо́йся, о душе́, ловле́нія, трезви́ся, моли́ся на вся́кій ча́съ Бо́гу.
Го́рлица пустыннолю́бная, гла́съ вопію́щаго возгласи́, Христо́въ свѣти́льникъ, проповѣ́дуяй покая́ніе: Иродъ беззако́ннова со Иродіа́дою. Зри́, душе́ моя́, да не увя́знеши въ беззако́нныя сѣ́ти, но облобыза́й покая́ніе.
Въ пусты́ню всели́ся благода́ти Предте́ча, и Іуде́я вся́ и Самарíя слы́шавше, теча́ху и исповѣ́даху грѣхи́ своя́, креща́ющеся усе́рдно. Ихже ты́ не подража́ла еси́, душе́.
Бра́къ у́бо честны́й и ло́же нескве́рно: обоя́ бо Христо́съ пре́жде благослови́, пло́тію яды́й, и въ Ка́нѣ же на бра́цѣ во́ду въ вино́ соверша́я, и показу́я пе́рвое чу́до, да ты́ измѣни́шися, о душе́.
Разсла́бленнаго стя́гну Христо́съ, о́дръ взе́мша; и ю́ношу уме́рша воздви́же — вдови́че рожде́ніе; и со́тнича о́трока; и самаряны́нѣ яви́ся, въ ду́сѣ слу́жбу тебѣ́, душе́, предживописа́.
Кровоточи́вую иcцѣли́ прикоснове́ніемъ кра́я ри́зна Госпо́дь, прокаже́нныя очи́сти, слѣпы́я и хромы́я просвѣти́въ, испра́ви, глухíя же, и нѣмы́я, и нича́щія ни́зу исцѣли́ сло́вомъ, да ты́ спасе́шися, окая́нная душе́.
Сла́ва, тро́иченъ: Отца́ просла́вимъ, Сы́на превознесе́мъ, Боже́ственному Ду́ху вѣ́рно поклони́мся — Тро́ицѣ нераздѣ́льнѣй, Еди́ницѣ по существу́, я́ко Свѣ́ту и Свѣ́томъ, и Животу́ и Живото́мъ, животворя́щему и просвѣща́ющему концы́.
И ны́нѣ, богоро́диченъ: Гра́дъ Тво́й сохраня́й, Богороди́тельнице Пречи́стая. Въ Тебѣ́ бо се́й вѣ́рно ца́рствуяй, въ Тебѣ́ и утвержда́ется, и Тобо́ю побѣжда́яй, побѣжда́етъ вся́кое искуше́ніе, и плѣня́етъ ра́тники, и прохо́дитъ послуша́ніе.
[Припѣ́въ: Преподо́бне о́тче Андре́е, моли́ Бо́га о на́съ.]
Андре́ю: Андре́е честны́й и о́тче треблаже́ннѣйшій, па́стырю Кри́тскій! Не преста́й моля́ся о воспѣва́ющихъ тя́, да изба́вимся вси́ гнѣ́ва, и ско́рби, и тлѣ́нія, и прегрѣше́ній безмѣ́рныхъ, чту́щіи твою́ па́мять вѣ́рно.
Та́же пое́мъ о́ба ли́ка ирмо́съ: Безсѣ́меннаго зача́тія [рождество́ несказа́нное, Ма́тере Безму́жныя нетлѣ́ненъ Пло́дъ: Бо́жіе бо рожде́ніе обновля́етъ естества́. Тѣ́мже Тя́ вси́ ро́ди, я́ко Богоневѣ́стную Ма́терь, правосла́вно велича́емъ].
И про́чее послѣ́дованіе повече́рія.